الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالمجموعاتالمدونة الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 اتصلى بالبوليس يا زينب 2 ,,,,,

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
khaled
المدير العام
المدير العام
avatar

ذكر الاسد عدد المساهمات : 731
تاريخ التسجيل : 16/04/2009
العمر : 29
الموقع : khaled4u.blogspot.com
المزاج : رومنسى

مُساهمةموضوع: اتصلى بالبوليس يا زينب 2 ,,,,,   السبت يوليو 25, 2009 1:46 am



انزل يااااااض بالتتر علشان نخش بالحلقه التانيه
ولان مع الحلقه التانيه
ابويا : ما هو لما مايبقاش عندك دم للدرجة دى ... ووصلت للمرحلة دى من الاوعى ... يبقى لازم أطلبلك البوليس عشان ياخدوك فى الحجز يفوقوك بكام قلم !!
انا : شوف يا حاج ... انا مش هاكلفك كتير ... انا كل اللى عايزه أوضة على سطح اى عمارة بمنافعها وقضيت على كدة !!
ابويا : آه ... ومين بقى بنت المجنونة دى اللى هاتوافق تتجوز واحد عاطل وشحات زيك ؟!!
انا : يووووووووه ... ده الحريم على قفى من يشيل يابا ... ده دلوقتى اللى بيتجوز واحدة .. بيدوله اختها هدية !!
ابويا : اطلبى البوليس يا زينب !!
انا : ليه تانى ؟!!
ابويا : عشان انت كداب ... ازاى العروسة وأختها ... ما ينفعش ... شرعا لا يجوز !!
انا : يابا .. انا بقولك مثلا يعنى ... اللى عايز أوصلهولك ان البنات دلوقتى بقوا أكتر من عروض المحمول ... وأسهل من مسابقات قناة ميلودى .. يعنى اللى هاتطلبها للجواز دلوقتى ... لا هاتدقق فى مهر ولا شبكة ولا مؤخر ولا الكلام الفاضى بتاع زمان ده ... الأهالى دلوقتى بقى كل اللى يهمهم حتة يتلم فيها الواد والبت وخلاص ... ده اللى عنده بنت دلوقتى بقى بيشتركلها فى قناة زواج اللى على الدش عشان يشوفلها عريس .. يعنى بيعمل عليها إعلان مطلوب عريس !!
ابويا : طب وهاتصرف عليها منين بعد الجواز يا فالح .. ده انت صايع .. لا شغله ولا مشغلة !!
انا : والله بتتقضى ... وانا مقدم على كام شغلانة كدة وربك يكرم بقى .. بارك انت باس يا حاج ... وهى هاتسلك !!
ابويا وهو يحضننى بمنتهى التلقائية : الف مبروك يا حبيبى ... ياااااااااااااااه جه اليوم اللى اشوفك فيه عريس ... يا سلاااااااااااااااااااام ... انا جعان !!
انا : !!!!!!!!!! امى : ما أحنا لسه شايلين الفطار يا راجل ... ايه ... لحقت هضمت ؟!!
انا مستدركا : المهم دلوقتى يا حاج ... انا منمًر على واحدة كدة بنت ناس .. وكنت عايزك تيجى تشوفها معايا ..
ابويا : ومين بقى سعيدة الحظ اللى بختها الأعمى جابها فى سكتك ؟!!
انا : سونيا جارتنا !! ابويا : اطلبى البوليس يا زينب !!
انا : ليه بس يا حاج ... ما كنا ماشيين كويس ... مالها بس سونيا ؟؟
ابويا : انت ياض عايز تتجوز واحدة ... بتبات فى بيوت الناس اكتر ما بتبات فى بيتهم ؟!!!
انا : لالالالالا .. انا ماسمحش الكلام ده يتقال ابدا عن سونيا ..دى ست سمعتها زى البرلنت !!
ابويا : عشان لما ابقى اقول عليك اهبل تبقى تصدقنى .. انزل ياض كدة ووقف اى عيل صغير ماشى فى الشارع .. وأسأله تعرف ايه عن سونيا ؟!!!
انا : يابا وعلى فرض ... اللى فات مات خلاص ... واحنا ولاد النهاردة ... والست خلاص بطلت واتلمت .. وبقت حاجة كدة ماشاء الله مثال للمرأة المثالية ... ورمز للعمل الوطنى !!
ابويا : العمل الوطنى ؟؟ ... هو انت هاتتجوز هدى شعراوى ولا ايه ؟؟ ... دى سونيا ياض ... سونياااااااااااااااااااااااا !!
انا : ياعم عارف انها سونيا ... هو انا قولتك عبد الهادى ؟!! ... بارك انت بس الجوازة وهى هاتتقضى وربنا يسهلها ان شاء الله
ابويا وهو يحضننى بنفس التلقائية : الف مبروك يا حبيبى .. آخيرا جه اليوم اللى اشوفك فيه عريس ... يا سلااااااااااااااااام ... بس انا لسه جعان !!
**********************
بعد جلسة المباحثات المطولة على المائدة المستديرة المسماه عند الطبقات الشعبية بالطبلية ... وافق والدى العزيز على العروسة وقرر الذهاب الى بيت العروسة للتقدم !!
وفى مساء اليوم التالى ارتديت قميص جديد آخر صيحة استلفته من أحد الجيران ( الله يستر عرضه ) .. قميص عليه كل الوان الورود المختلفة .. أخضر × احمر × ازرق .. جنينة متنقلة !! ..
وارتدى والدى هو الآخر جلبابه الابيض .. صاحب أكبر بقعة زيت فى المنطقة كلها ... رغم اننا بنستعمل برسيل ابو نضافة مالهاش مثيل !! ...
ماعلينا .. انطلقنا على بركة الله متجهين الى منزل الست سونيا ...
وما ان وصلنا وفتحت لنا سونيا الباب ...
حتى انطلق والدى فى الهتاف .. ازيك يا طاهرة ... يا شريفة ... يا ..
انا مقاطعا : ايه يا حاج ... انت داخل مقام ؟؟ ... خش يابا من غير فضايح .. أحسن الولية تفتكرك بتتريق عليها ودى ايديها طويلة وبتاكلها !! ابويا بـ خوف : حـ .. حاضر !!
**********************
ودخلنا وقعدنا ... ابويا : بسم الله ماشاء الله ... البيت
جميل .. وفيه حمامين وصالة كبيرة كمان .. والله ولعبت معاكى يا سونيا ..
ده أنا آخر مرة دخلت البيت ده ما كانش فيه أوض !!
انا : طب بس بقى أحسن جايه ..
الست سونيا : يا اهلا وسهلا .. يا اهلا وسهلا ... خطوة عزيزة ... شرفتونا وآنستونا
ابويا : اهلا بيكى يا ست سونيا ... شوفى يا ستى احنا هانخش دوغرى فى الموضوع .. وبدون مقدمات ... من الآخر كدة ... انا جاى اطلب ايدك لأبنى !!
سونيا بضحكة رقيعة : هـــــــــــا هأ هأ هأ هأ هــــــــــــــا
ابويا : ايه ده .. هو فى حد تحت الكنبة ولا ايه ؟!!!
انا : كنبة ايه يابا ... خليك معانا أبوس ايدك
ابويا : اومال ايه الصوت ده ؟!!
سونيا بنرفزة عالية : اخرس انت وهو !!
انا وابويا : ط .. طيب !!
سونيا : وبسلامته ابنك ده بقى ماهيته كام ؟؟
انا : لا حضرتك انا ما باخدش ماهية ... اصل انا مش موظف !
سونيا : مش موظف ؟؟ ...
اومال ايه يعنى ... عندك مشروع ؟!!
انا : لا حضرتك ولا عندى مشروع ... انا يا ست سونيا بلا فخر ... عـــــــــاطـــل !!
ابويا : وشحات كمان ... يلا بقى !!
انا : بس يا ست سونيا .. انا مقدم على وظيفة كدة وهاستلمها ان شاء الله اول الشهر الجاى ... يعنى كلام اكيد خلاص !!
سونيا : عاطل وشحات ؟؟ ... آه ... وايه بقى الوظيفة اللى هاتستلمها اول الشهر دى يا عنيا ؟!!
انا : آ ... حضرتك انا هابقى شيف فى كوفى شوب .. بس شغلانة بمرتب محترم يعنى !!
سونيا : شيف فى كوفى شوب ؟!! ... والمرتب هايبقى كام يا ضنايا ؟!!!
انا : صاحب الكافيه أكدلى انه مش هايقل عن 200 جنيه !!
سونيا بضحكة بارضو ركيعة : هـــــــــــا هأ هأ هأ هأ هــــــــــــــا
ابويا : تانى ؟؟ .. لأ مابدهاش بقى .. اما انزل اشوف مين اللى تحت الكنبة !!
انا : ابوس ايدك يابا تقعد مكانك !!
ابويا : ايه يا ست سونيا .. مش عاجبينك الـ 200 جنيه .. بكرة يا ستى بمرور الوقت مرتبه يعلى ... وأهى ايد على أيد وبالصبر كل شىء بيعدى !!!
سونيا : انت عارف يا واد انت انا بقبض كام فى الليلة ؟!!!
انا : ايه واد ديه ؟!!! .. ماعلينا .. كام يا ست سونيا ؟
سونيا : 500 جنيه فى الليلة !!
ابويا : اطلب البوليس !!
انا : بوليس ايه بس يا حاج استنى !!
ابويا : بتقولك 500 جنيه فى الليلة دى اكيد شغالة فى بيت من اياهم !!
سونيا : تف من بقك يا راجل انت .. انا بارضو بتاعة بيت من اياهم ...
انا بلهفة : اومال حضرتك بتشتغلى ايه يا سونيا هانم ؟؟؟ ياترى سونيا كانت بتشتغل ايه؟؟ انتظروا
الحلقه القادمه
lol!

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://khaled4u.yoo7.com
etoo440
عضو مميز
عضو مميز
avatar

ذكر القوس عدد المساهمات : 178
تاريخ التسجيل : 12/07/2009
العمر : 27
المزاج : متقلب

مُساهمةموضوع: رد: اتصلى بالبوليس يا زينب 2 ,,,,,   السبت يوليو 25, 2009 12:21 pm

قشطه يا خلود
ان ممكن اتجوز سونيا
ولو انتا مش عايزنى اقطع عليك ممكن نا خدها احنا الاتنين
والمثل بيقول القفه ام ودنين يتجوزوها اتنين
واهو ممكن نساعدها ونور المنطقه واحنا رافعين الاريل
ههههههههههههههه
انا مستنى الحلقه التانيه بسرعه
ولو مش موافق هاخلى زينب تكلم البوليس
سلااااااااااااااااااااااام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
khaled
المدير العام
المدير العام
avatar

ذكر الاسد عدد المساهمات : 731
تاريخ التسجيل : 16/04/2009
العمر : 29
الموقع : khaled4u.blogspot.com
المزاج : رومنسى

مُساهمةموضوع: رد: اتصلى بالبوليس يا زينب 2 ,,,,,   السبت يوليو 25, 2009 12:26 pm

لا لا اتصلى احسن بالبوليس يا زينب

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://khaled4u.yoo7.com
 
اتصلى بالبوليس يا زينب 2 ,,,,,
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: المنتدى العام :: شباب كريزى-
انتقل الى: